İnstagram’da Paylaşım Yapmanın En Doğru Zamanı
İnstagram’da Paylaşım Yapmanın En Doğru Zamanı
Her konuda olduğu gibi sosyal medyada ve İnstagram’da da doğru zamanı seçmeniz gerekir. İster kişisel hesabınız olsun, istersenizde kurumsal hesabınız olsun… Paylaşımlarınızı en çok kişiye ulaştırıp, en fazla etkileşimi almak için doğru zamanı seçmeniz, yararınıza olacaktır.

Instagram, bu yılın başında algoritmasında değişikliğe giderek, önceden kronolojik sırayla gösterdiği resimleri artık en fazla etkileşim alma kriterine göre takipçilere gösteriyor. Bu yüzden doğru zamanda paylaşım yapıp, fazla etkileşim almak artık daha da önemli.
İnstagram’da Ne zaman paylaşım yapmalıyım?
2019’da yapılan araştırmalar Instagram’da paylaşım yapmak için en uygun gün ve saatlerin şunların olduğunu gösteriyor.
Hangi günlerde paylaşım yapmalı?
Haftanın ilk günü Pazartesi, Perşembe ve Cuma günleri İnstagram’ın en yoğun olduğu günler olarak belirlenmiş. Bu günler de hem kişisel hem de kurumsal hesaplar, adeta paylaşım yağmuruna tutuyor. Öğleden sonra saat 3-4 arasındaki zaman diliminde paylaşım yapmaktan özellikle kaçınmalısınız. Bu saatler de büyük bir ihtimalle sizin takipçilerinizin de kendi işlerinde en yoğun olduğu saatler. Peki belirttiğimiz günler de hangi saatler de paylaşım yapmalıyım?
Mesai saatlerine dikkat edin!
Sabah 8:00-9:00, öğle 11:00 ile 13:00 arası, akşam 17:00 civarı veya akşam 19:00 ile 21:00 arası genel olarak etkileşimin en yoğun olduğu saatler. Paylaşımlarınızı bu saat dilimlerinde yapmaya özen gösterin. Büyük markaların öğle saat 15:00 dışında tüm hafta içi boyunca paylaşım bombardımanı yaptığını unutmayın. Gönderinizin arada kaynamasını istemezsiniz öyle değil mi?
Paylaşımlarınızın nabzını tutun!
Düzenli olarak paylaşım yapıyorsanız “art arda yapmamaya her zaman özen gösterin” hangi gün ve hangi saatlerde yaptığını paylaşımların ne kadar etkileşim aldığını not alarak ölçmeniz, sizin kitlenizin nasıl reaksiyon verdiğinin en doğru verisini gösterecektir.
Ayrıca “Instagram İşletme Profili” seçeneği sayesinde takipçi sayısındaki günlere göre artış, etkileşim, en iyi post’larınız, erişim rakamları, takipçilerinizin demografik bilgileri ve faal oldukları saatler gibi verilere de ulaşıp, doğru bir paylaşım planlaması yapabilirsiniz. Uğraşınızı bir sonraki aşamaya taşıyabilmeniz için bu özelliği kullanmanızı mutlaka öneririz. Bu özellikle sayesinde takipçileriniz hakkında edineceğiniz aşağıdaki veriler, onların kullanım alışkanlıkları ile ilgili önemli ipuçları verecektir.